Total Pageviews

Wednesday, January 14, 2009

PANGGILAN PAMERAN AMAL PALESTINE

Pameran amal untuk Palestin akan diadakan di Balai Seni Lukis Negara pada bulan Februari 2009. Hubungi Erry dan Azrul. Works hantar sebelum 20 januari utk masuk katalog kalau tak sedia lagi boleh hantar sebelum 2 Februari 2009 tapi tak masuk katalog la.

Komen
Tujuan pameran ini adalah untuk kumpul wang melalui jualan karya dan didermakan kepada MSRI untuk projek amal Palestin.

Aku rasa bukan semua works akan terjual(tak sampailah matlamat nak derma wang) dan ada juga artis yang karyanya jenis yang 'uncollectable' atau pun kolektor tak appreciate pasai tak matching dengan sofa dan ruang tamunya atau bukan 'niche' koleksinya.

Jadi aku cadangkan, pentas ini dijadikan wadah artis untuk bersuara/berkarya tanpa kekangan dengan karya-karya yang betul-betul menjerit, menangis, marah, mengaharap atau buat dekk yang paling hebat untuk buka tahun ni.

maka dengan itu dicadangkan para artis/grup/persatuan dengan niat suci dan ikhlas kumpul duit sikit sekarang untuk didermakan semasa pembukaan pameran tu. Jadi niat nak buat amal dengan derma wang tu dah sampai..dan kalau ada karya yang terjual itu adalah bonus...

Apa kata...jom kita derma dan berkarya!

7 comments:

guru besar haneem kaydeen said...

aiseh. teringin produce work baru tapi tak smpat lah pulak sbb aku kena travel lagi.buatlah catalog lepas event, baru leh document radical installation/performance works kalo ada. jgn rush publication dan buat elok2 and kedian boleh jual to collect balik untuk tabung. painting buruk aku yg aritu kalau smpt tolong frem le. nanti anta bil bole..all the best.

Rizal said...

staff bole beramal sekali ker???

amerr said...

bagus juga cadangan tu nim, cuma satgi orang kata dah jadi trend balai katalog tak siap masa pameran pulak..painting mana tu?

mus aku cadang nak jugak hantar works..(nafsu) boleh staff boleh masuk.

MeDiArTpAsSiOn said...

work aku dah siap hahahahahaha. For me Not For Sale cam biasa, tapi terpulang kat organiser nak jual atau tak. Kalau terjual ambiklah semua duit tu, aku just nak tau sapa collect jer. Aku takleh nilaikan karya aku dgn wang ringgit coz its not easy for me to create an artworks. Susah nak spark bang.

amerr said...

mediaart,

aku ada cadangan, apa kata kita buat lempar dadu, siapa yang kena dia boleh ambik atau jadikan hadiah cabutan tak bertuah ke..janji sapa dapat kena derma,,jangan marahh aaa

nerve said...

yep saya mesti pilih...

guru besar haneem kaydeen said...

met, baguslah konsep tu.cabutan tak bertuah..siapa terkena mesti beli atau menderma hehe..ini sudah garda kehadapan nie!